Wednesday, September 7, 2011

masa diriku

Malam terus berlalu, tiada hujan, Cuma angin panas menghangatkan malam. Aku mengepulkan asap rokok di pangkir, mengintai bintang dilangit yang tidak berbulan. Mungkin anak bulan masih malu dan bersembunyi dibalik awan. Hanya ternampak kelawar yang kadang-kadang menangkap serangga. Entah putung keberapa aku sudah tidak terkira, hanya bunyi belalang menyanyi ditepi rumah. Aku panas, tidak berbaju hanya berkain pelikat, aku pakai singkat-singkat agar dapat ku rasa angin yang malu-malu bertiup. Banyak beban yang aku pikul terasa tidak tertanggung. Ini hanya masa aku menjadi diri sendiri, tidak ketawa untuk sesiapa, tidak menghiburkan dan tidak terhibur. Apa yang aku pikul, aku fikirkan masa ini. Esok tiada lagi, kerana aku perlu senyum, bergurau dan melupakan setiap masalah, perlu menghiburkan dan terhibur. Malam esok belum tentu aku punyai masa seperti ini, masa untuk diri aku sebetulnya.

No comments:

Post a Comment