Wednesday, August 6, 2014

seandainya kamu sudi

terasa kosong walau terisi, masih kelam dan gelap walau seperti ada chaya di hujung. terlalu sukar untuk digambarkan tentang hidup, tentang nikmat, tentang derita, apatah lagi untuk berbicara tentang rindu, bicara tentang rasa dan semuanya. itu tentang aku dan terfikir juga aku tentang kamu. apakah kamu gembira di sana? adakah kamu ketawa? adakah kamu menitis air mata? aku tahu aku kejam, tidak rela untuk melepaskan apa yang digengam, menghiris kamu cebisan demi cebisan. tidak ada hak untuk aku mohon kemaafan, tidak juga berhak untuk aku pertahankan diri dan tiada sebarang alasan untuk aku minta agar kamu lupakan. sejujunya cinta itu sentiasa hadir, namun tidak terluah, tidak mekar dan harum dek kerana diri aku sendiri yang gagal mencari titik keluar.seandainya kamu sudi...seandainya.

No comments:

Post a Comment