Tuesday, July 30, 2013

Antara ingin dan tak mampu




Antara ingin dan tak mampu, aku tersepit dan aku jadi pengecut. ya, aku pengecut kerana aku cinta kamu tetapi aku tak mampu untuk memiliki kamu serta untuk meninggalkan dosa semalam. Aku dibakar rasa rindu namun lemas dalam rasa takut. Terlalu rindu sehingga kadang-kadang mengalir air mata tampa diduga. Lemas dalam rasa takut apabila sering terbayang kita hidup bersama namun tidak bahagia. Alasanya hanya noda hitam yang tercalit pada diri pasti menjadi ungkitan apabila berselisih faham. Nah, itu sebenarnya.  Maafkan diri ini kerana menjadi begitu pengecut. Kau putih ibarat kapas, tak sanggup untuk aku kotorkan dengan dengan tangan yang tercalit hitam. Kau mulia sedangkan aku hina. Walau sebesar mana impian, walau sekuat mana keinginan, namun ia tak mampu melupuskan rasa takut yang aku alami. Tidak mampu melenyapkan rasa bersalah serta bayangan yang kita pasti akan berbalah dan hal ini pati akan diendah, diungkit dan berbangkit. Maafkan aku kerana aku ingin tetapi aku tidak mampu...

No comments:

Post a Comment