Wednesday, October 2, 2013

salah anggap

seringkali bila aku menulis, tidak semestinya aku tujukan kepada sesiapa. hanya satu luahan rasa yang sengaja direka untuk satu kepuasan estetik yang aku reka sendiri. namun, mengapa ia mengundang resah dan rasa kepada sesetengah orang dan merasa akan aku menulis kerna dia? sedangkan aku tidak ada perasaan apa-apa...sedih, suka, duka dan luka mahupun cinta. benar, aku menulis bila terbitnya rasa...rasa ingin menulis dan sedikit rasa yang sengaja aku cipta...bukan soal kamu, dia, atau sesiapa. hanya aku dan diri aku. aku penulisnya, dan aku juga personanya kerna tiada kamu, tiada juga dia dan tiada sesiapa. aku penulis di atas layar aku sendiri, aku juga pengarahnya dan aku pelakonya. jadi, padamkan rasa itu, hilangkan dan biarkan aku bebas untuk menulis tentang AKU...

No comments:

Post a Comment