Wednesday, September 1, 2010

entah

sudah terlalu lama aku tertidur, dalam tidurku aku bermimpi, sedang menunggang kuda hitam yang peluhnya darah. kananku terpacak pedang bersinar dihiasi permata merah,hijau,putih,biru dan bermandikan darah...kiriku berkibar panji-panji yang gagah...warna kesukaan di syurga. aku memacu kuda hitamku...laju....laju...dan laju!
aduh...mata panah bersegitiga menusuk dada, tepat di sisi jantung. aku terjatuh, mengerang semahunya. cuba bangkit, memacak panji-panji. patahkan bilah mata panah dan biarkan matanya berkubur di dalam dada. menungkat menggunakan pedang, aku berlari, kudaku menurut.
aku ditembak...rebah...dadaku robek, berturai isinya...jantungku mengepam darah membuak...ku tekan tapi tidak berdaya...aku pejamkan mata. memegang hulu panji dan mata pedang...mata aku pejamkan!

No comments:

Post a Comment