Sunday, September 19, 2010

Tamakkah aku?degilkan aku?

Pernah dulu aku impikan untuk miliki dunia, ingin aku jadikan ia sebagai sebahagian hidupku bagi aku cukupkan diri yang serba kekurangan. Mempersoalkan Tuhan apabila Dia menjauhkan aku daripada duniaku, daripada bahagiaku...dan kerana degilnya aku, tak mahu melepaskan ia dan aku hidup dalam bayang-bayangnya.
Telah diadakan untukku satu kayu yang bengkok untuk aku luruskan, tetapi aku tetap berkejar dengan batu yang telah dibaling jauh dariku, dengan gunung yang telah pandai menari dan berlari...dengan pohon yang telah aku bentuk dan aku cantas menjadi sebahagian hidupku. telah aku letakkan jiwaku di pohon rendang itu agar dapat aku nikmati buah bersama dan bahagia selamanya di samping aku cuba untuk meluruskan kayu bengkok yang telah di amanahkan...tamakkah aku untuk miliki semuanya? Pohon yang rendang yang aku bentuk dan kayu yang bengkok yang di anugerahkan?

No comments:

Post a Comment