Sunday, September 19, 2010

Cinta sebenar...

Cinta sebenar adalah cinta yang suci, yang tulus, yang mulus...yang selalu memberi walaupun sedikit menerima. Yang sentiasa mengharapkan cinta hati bahagia walaupun diri sendiri kadang-kadang terluka. Pernah aku mengukapkan, tidak pernah wujud cinta sejati, melainkan satu, untukNYA...namun berlandaskan kepada cintaNYA, akan lahir cinta luhur yang mengikat dua jiwa. Lalu kerana itu, aku ingin laungkan kepada dunia, cinta dariNYAlah yang perlu kita harapkan. Kerana berlandaskan kepada cintaNYA itu, pasti akan wujud cinta suci yang sebenar sesama insan. Aku selalu mempersoalkan, kenapa apa yang selalu aku nak, itu yang aku takkan dapat? Lalu aku dijawab...Mungkin apa yang engkau suka itu tidak semestinya yang terbaik untuk kamu, dan apa yang engkau tidak suka itu, mungkin perkara yang terbaik yang berlaku dalam hidup mu...lalu aku putuskan, ALLAH berkerja dengan cara yang kita tidak pernah tahu...dan aku memujuk diri...aku memberitahu diri sendiri...apabila kita menyukai sesuatu, tidak bererti itu adalah yang terbaik untuk kita, dan apabila kita membenci sesuatu, barangkali itu adalah keputusan yang terbaik yang ALLAH rancangkan untuk kita...tapi kadang-kadang aku tewas dengan desakan hati. Maka aku berkata kepada hati...ALLAH menunda nikmat yang DIA ingin berikan kepada kita kepada sesuatu masa yang lebih sesuai...

No comments:

Post a Comment