Sunday, October 10, 2010

kepada tun fatimah...daripada ben!

Fatimah, kemana kau menghilang? Kenapa kau tinggalkan aku sendirian? Aku rindukan mu wahai Fatimah. Aku adalah Ben, insan yang sentiasa menunggu untuk hidup dan mati bersama mu. Yang sentiasa berpegang kepada setiap janji-janji ku...dan sehingga hari ini serta untuk hari-hari yang mendatang,aku akan setia menanti,akan setia menunggu mu wahai Fatimah kerana kau telah cukup sengsara menunggu kepulangan ku di tepi pantai itu, dan hanya ombak yang tahu kepedihan hati mu, lalu ia membawa bersama buih-buih terus ke laut untuk mencari aku yang hilang dan sesat dalam aku mencari arah tujuku...kerana aku hanya melaksanakan tanggungjawabku. Yang terpikul tanpa inginku.terpaksa berdagang bermodalkan kehidupan. Menagih keuntungan masa depan. Mencari nilai harga diri dan maruah yang dijadikan taruhan. Dan hari ini, aku berjanji aku menunggu kepulanagan mu. Walau untuk seribu tahun, walau umur ku takkan setua itu. Akan tetap setia menunggu mu. Semoga kau datang nanti walau apa keadaan mu...kerana kau adalah hidup ku...fatimah....belayarlah wahai Fatimah...pergilah semahu mu...tapi jangan kau lupa jalan pulang mu...kerana aku adalah Ben yang setia dan akan sentiasa menunggu!

No comments:

Post a Comment