Wednesday, July 21, 2010

perjalanan

Terlalu jauh perjalanan ini, terasa kekadang tidak mampu lagi untuk ditempuh. Maha hebat dugaan Allah. Tapi aku terus ingatkan diri, “Kadangkala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya, ke mana menghilangnya sinar. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi…”dah kerana itu, aku mencari pelangi , bukan...aku bukan mencari tapi berlari mengejar pelangi. Dah pasti, hidup ini akan dirahmati nanti. Ya Allah, kuatkan hamba mu yang lemah ini, agar aku bisa berdiri untuk aku tempuh setiap dugaan yang Engkau hadiahkan dan aku tahu, Kau pasti berikan kesenangan setelah hilang kesempitan nanti dan ini adalah sebagai balasan dunia atas segala kesilapan yang telah aku lalukan dan kealpaan dalam mengigatiMu wahai Tuhan sekelian alam...

No comments:

Post a Comment